Images

Dönüş



Okuma gurubumuzun bu ay okuduğu kitap Ayşe Kulin'in Dönüş'üydü. Kitap sahibimiz bize şöyle bir açıklamada bulunma ihtiyacı hissetti. Mişima ve Hesse'den sonra sübap görevi için seçtim. Güldüm, dört yılı geride bıraktıktan sonra gülmekten başka bir şey yapamıyorum zaten. Okumanın yazar ismine, kitap ağırlığına göre sınıflandığı,edebiyat yapmanın ağırlığı, okuduğu kitap sayısı ile okuduğunu sananların olduğu bir ülke benim ülkem. Ayşe Kulin otuz yıldır yazıyor bu ülkede eline emeğine sağlık. yirmibeş kitabı yayınlanmış. Hep ağır konular, ölmüş yazarlar okuyan beyinlerle bu toplumda okumuş olamazsın. Ne okursan oku okudukların yok etmiyorsa seni okuduğunla kalırsın.

Dönüş üçlü serinin son kitabıydı, arkadaşlarla tek olarak ta okunabileceğine karar verdik, bazıları Gizli Anların Yolcusu ve Boranın Kitabı'nı da okumaya karar verdi. Bence seri kitap işini güzel kurgulamış Kulin. Üç kitap değişik bakış açılarıyla ülkemizdeki halı altına süpürülen pisliklerin, acaba biz yaşasaydık ne yapardık sorusunu sorgulatan güzel bir hikaye. Konuyu son kitapla günümüze taşımış. Hakan diye bir erkeğin varlığı var olamazlığı tartışıldı. Aşk'ın ne olduğu sorgulandı. Cinselliğin, tercihlerin kişilere ait değer yargılarının olabileceği vurgulandı. Anne olarak çocuklarımızdan sakladıklarımız gündeme geldi.

Yazılamayan ve saklanan neler olduğu olacağı, bazı şeylerin yazılması için beklentiler sorgulandı. Gerçeklerin mi? yoksa saklanılarak kurguladığımız hayatların mı çocukları daha kötü etkilediğini sorduk birbirimize.

Paylaşımın sonuna doğru bir gurup genç ellerinde Harper Lee'nin Bülbülü Öldürmek adlı kitabı ile çıkageldi. Sevindim gençlerin gurubunu sordum, isim yazamayacağım bilinmesini istemiyorlar, gizli okuyorlar. Bizim kitabımızı duyduklarında yüz ifadelerini görünce baştaki açıklamayı yaptı arkadaşlar. Resmen aşağılandık, onların kitap paylaşım süreleri ile, ellerindeki oyuncakları görünce düşünmedim değil ama yinede sevindim. Bu gençler gizli gizli kızlı erkekli kitap okuyorlar nasıl sevinmem. Ülkemdeki mozaiğe bayılıyorum. Okumak güzel şey be kardeşim..

Nurten Yurt

0 yorum :